Verkennen.

Afgelopen weken regelmatig het lichaam verkend. Conditioneel dan. Zeg maar de wedstrijdvorm. De resultaten van deze verkenningstochten waren wisselend. De tempo trainingen vielen dan weer mee, dan weer tegen en liepen een enkele keer fantastisch. Maar over het algemeen niet super. Het lichaam, de wedstrijdvorm, is verkend! De conclusie is dat ik niet de vorm heb van eind 2008 tot en met begin 2009. Toen lukte bijna alles. Op 20 december 2008 liep ik in uitstekende vorm een halve marathon tijdens de Linschotenloop. Ik finishte in 1:27:30.

Volgende week, 18 december 2010, zal ik weer van start gaan tijdens deze halve marathon in Linschoten. Vandaag een laatste verkenning uitgevoerd! Samen met loopmaatje Arjan de eerste 19 km van het parcours verkend! Startend in Oudewater. Het weer prima. De zin en motivatie bij beiden nog beter. Het plan was om met tempo 5:08 per km in ongeveer 1:38 rond te zijn. Gelukt. In 1:35:40 weer terug in Oudewater. Status: Parcours prima! Hartslagwaarden redelijk tot goed! Verkenningsmissie geslaagd! Maar……….

…….de benodigde vorm is er wat mij betreft niet. Ik zal dus mijn best moeten doen om volgende week mijn PR te benaderen. Dat de Haardijk, onderdeel van het parcours, naar mij vernoemd is zal waarschijnlijk ook niet veel helpen!

Haardijk

Dit bericht werd geplaatst in Hardlopen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

