24 liedjes.

Op de planning stond woensdagavond een midden duurloop. Ik had er zin in. Eindelijk was het weer eens een zonnige dag, geen regen en lekker fris. Ik had er zin in en besloot om voor de verandering weer eens de IPod Nano te gebruiken.

Er staan momenteel 250 nummers op mijn IPod die stond ingesteld op willekeurig afspelen. Voorbij kwamen o.a. The Kooks, Radiohead, Travis, R.E.M, Keane, GEM, Foo Fighters, Racoon, Voicst en Counting Crows (A Long December and there’s reason to believe maybe this year will be better than the last…).

Vreemd genoeg heb ik geen enkel liedje gehoord van The Fray en Carolina Liar. Ze staan toch echt op de IPod. Beiden met ongeveer 10 songs. Dus 4% kans op airplay. Wel kwam geregeld The Beatles voorbij. Wat een geweldige nummers hebben de beroemde 4 gemaakt. Mijn favoriete muziek voor een lange langzame duurloop van een uurtje of twee. In november was ik in de Goudse Schouwburg nog bij de musical “The Beatles – Here, There and Everywhere”. En terwijl de staccato speelstijl van Han Römer prettig botste met de fantastisch gezongen en gespeelde, ritmische Beatles klassiekers, had ik binnen 10 minuten de zaal verlaten en rende ik door de polders van de Krimpenerwaard. Ruim 45 jaar na oprichting is The Beatles nog steeds een goed lopend bandje!

Goed. Een midden duurloop van 90 minuten dus. Ik begon om 17:15 en liep al snel in het schemerdonker. Gek, het lijkt dan net alsof je sneller loopt, het soepeler gaat. Alsof je zweeft. Het plan was 90 minuten in een gematigd tempo. Na 24 liedjes en 17.9 km zat de anderhalf uur training er helaas op. Tempo: net geen 1.3 liedje per km. Het tempo was dus iets te hoog en de training kreeg daardoor meer het karakter van een ritme duurloop. Niet verwonderlijk met zulke goede muziek…

The Beatles-Here, There...

Dit bericht werd geplaatst in Hardlopen. Bookmark de permalink .

4 reacties op 24 liedjes.

  1. ANDY zegt:

    jeetje houden we naast dezelfde sporten (hardlopen, zwemmen, waterpolo), ook nog van dezelfde muziek … (Kooks, Foo Fighters, Counting Crows)

  2. Petra zegt:

    Ik kreeg toen ik een jaar of tien was de LP “Help” van de Beatles met de Shell cover (had ik `m maar bewaard want die is nu geld waard) en heb `m letterlijk grijs gedraaid.
    Lopen deed ik er niet op maar wegdromen des te meer dus ik kan me voorstellen dat je al luisterend sneller hebt gelopen dan gepland..

    Euh en na 10 minuten de zaal verlaten? Was de voorstelling zo slecht dan? 😉

    • Als je alles vooraf weet is het niet moeilijk de juiste keuzes te maken en als je de lp letterlijk “dun” gedraaid hebt zou het met de opbrengstwaarde misschien nog wel zijn tegengevallen. Nu herinner ik mij opeens dat ik nog een picture disc heb liggen van Meat Loaf, Bat Out Of Hell. Je weet wel, zo’n bedrukte LP. Volgens mij was over deze beroemde lp, Meat Loaf en de bedenker/producer Jim Steinberg, nog een documentaire op TV afgelopen zaterdagavond, een Classic Albums documentaire. Ach, waarschijnlijk zijn er hier zoveel van verkocht dat ook hier de waarde wel eens kan tegenvallen.

      Groet, Marco

Geef een reactie

