Tegen beter weten in, dom!

Dinsdag stond een pittige intervaltraining op de rol, 3 series van 10x 200m. Pauze 100m en seriepauzes van 200m. Ging erg lekker en dat na 3 pittige weken met als klapstuk een weekendje Apeldoorn. Zaterdag, langs de Amersfoortseweg richting Apeldoorn, 3x 20min in het wedstrijdtempo voor komende marathon (4:30min/km), rust 4 minuten en zondag deelname aan de Midwintermarathon, waar ik ging voor de 27.5 kilometer en loopmaatje Arjan de volle afstand liep, 42.2km. En ik kan je vertellen, als je dat nog niet wist, er is in de omgeving van Apeldoorn geen 100 meter vlak!

Drie pittige weken achter de rug, afsluitend met een week van 105 km. Deze week dus een relatief rustige week. Een rust week. Maandag een midden duurloop van 75 minuten en dinsdag, zoals eerder geschreven, de pittige intervaltraining! Die ging goed. Erg goed zelfs! Thuisgekomen even opfrissen en eten koken. Voor het eerst echter geen eetlust. Volgende ochtend geen trek in ontbijt. Toch de boterhammen, melk, drinkyoghurt, jus d’orange en de dagelijkse pillen (multivitaminen, omega 3-6-9, weerstandstabletje en de aminozurenpil) naar binnen gewerkt en naar kantoor gegaan. Onderweg werd ik al misselijk en lamlendig. Na 2 uur beroerd achter het bureau te hebben gezeten heb ik mij ziek gemeld.

Nog geen 2 minuten thuis of ik had al verkering met die witte met bril. We hebben er 2, een tweeling, dus ik kon kiezen! Van 10:00 tot 18:00 geslapen en ziek liggen zijn. Kwam goed uit. Woensdag stond geen training gepland omdat dit een rust week is.

In eerste instantie voelde ik mij donderdag weer een stuk beter. Gaande de dag toch weinig energie, geen trek in voer.

Tegen beter weten in donderdag om 16:30 aangekleed voor een piramide training. Hoe dom! Hoe eigenwijs. Dacht ik nou werkelijk een stevige training van 2-4-6-6-4-2 minuten met 50% pauze te kunnen afwerken? Klaarblijkelijk wel, want daar rende ik om 16:45 in de stromende regen weg van huis op weg naar de Steinse dijk, de geplande trainingslokatie. Het inlopen ging niet eens zo rot. Lekker trainen, morgen weer fris aan het werk. Nou, niet dus. Na 1 minuut van de eerste 2 minuten al geen energie meer. Gestopt! Ik besloot door te rennen en er dan maar, tegen beter weten in, een ritmeduurloopje van een minuut of 45 van te maken. Tweede domme beslissing die dag! Na een kilometer lukte ook dat niet meer, maar was ik ondertussen wel al ruim 3 kilometer van huis verwijderd. En het regende nog steeds niet zachtjes. Vraag mij niet hoe ik thuis ben gekomen. Drie lange kilometers terug. Moet er triest uit hebben gezien. Rennend, wandelend, strompelend, zielig mannetje. Halflang haar, druipend van de regen! Ik voelde me erg ziek, werd weer misselijk en had thuisgekomen direct verkering met het de andere helft van de gebrilde tweeling.

Maar vandaag voel ik mij een stuk beter. Ik heb zelfs goed gegeten en huishoudelijke klusjes gedaan. Morgen word ik 42 jaar en ga ik, tegen beter weten in, toch beginnen aan training 4 van deze rust week, 15’ inlopen en vervolgens 4x 10’ in wedstrijdtempo marathon met pauzes van 3’.

Dit bericht werd geplaatst in Hardlopen. Bookmark de permalink .

5 reacties op Tegen beter weten in, dom!

  1. Piet Paparazzi zegt:

    Zo, op deze manier, kom ik ook nog eens wat aan de weet..!

  2. Petra zegt:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Ik hoop dat je je weer wat beter voelt en een leuke dag zult hebben.

    • Dank je wel! Voel me al stukken beter, maar wel een jaar ouder. Helaas niet evenredig wijzer….
      Ik zal er 1 drinken op “the good old times” en de IJssel en ander brak water links laten liggen.

      Groet,
      Marco

      • Petra zegt:

        Ik weet wat je bedoelt, ik zit ook nog steeds op die wijsheid te wachten (waarvan ze zeggen dat het met de jaren komt) 😉

        Proost alvast en ik toost er vanmiddag vanuit Stolwijk eentje op de goeie oude tijd mee!!

Geef een reactie

