Proefballonnetje.

Het is tijd voor een test, het evalueren van de eerste 5 weken trainen. Een proefballonnetje oplaten! Zondagochtend heb ik er ruim 400 km opzitten. Lange duurlopen, intervallen en tempoduurlopen. Nog ruim 700 te gaan tot 10 april, D-Day!

Zondag dus een eerste test. Ik ga een 10 km wedstrijd lopen. Ik denk aan de Bosdijkloop in Vinkeveen, de 33ste editie alweer. Ik heb Piet Paparazzi al ingelicht, dus het wordt zeker Vinkeveen. Ben er niet eerder geweest en ken het parcours dus niet. Als dit proefballonnetje  resulteert in een tijd onder 40:10 ben ik tevreden en op de goede weg. Vooral doorgaan. Stiekem hoop ik op een tijd onder de 40, dat zou fantastisch zijn! Ik voel me goed. Moe, maar sterk.

Even heel wat anders. Gisteren op tv zag ik een erg smerig staaltje “proefballonnetje oplaten”. Of eigenlijk een 1e aanzet tot grove manipulatie van het Nederlandse volk. Ik keek naar Eén Vandaag. Komt er een item over de Taliban. Ene meneer Rob de Wijk, een Defensiedeskundige van het Centrum voor Strategische Studies, is met een team in Afghanistan geweest. En nu rapporteert hij een belangrijke verandering. Hij beweert, naar aanleiding van zijn reis, dat de Taliban in rap tempo verandert van een religieus, politieke organisatie naar een criminele organisatie! Er sluiten zich steeds meer (jonge) Afghanen aan bij de Taliban. Deze nieuwe aanwas doet dat niet uit ideologische motieven, maar doet dat om economische redenen, om snel rijk te worden. Via normale criminele handelingen als drugshandel, ontvoeringen voor losgeld en aanslagen om chaos en instabiliteit te creëren. Normale criminele handelingen. De Taliban wordt in rap tempo een criminele organisatie. Een soort Afghaanse maffia dus.

Nou moe, da’s toevallig. Rutte en kornuiten hebben plechtig beloofd dat als wij Afghaanse politie mogen gaan trainen, deze onder geen beding “oorlog gaan voeren”. Wij zullen hen niet opleiden tot soldaten! Zij gaan dus niet vechten met de vijand, bijvoorbeeld de Taliban. Maar wat blijkt nu: De Taliban is helemaal geen vijand meer, maar een doodgewone criminele organisatie. En wat doet politie? Juist! Boeven vangen. Criminelen oppakken!

De conclusie van de heer De Wijk komt Rutte en die andere leugenaars dus wel erg goed uit. Mochten de door ons opgeleide Afghanen toch een paar Taliban strijders neerknallen of op andere wijze aan gevechtshandelingen deelnemen, dan is vanaf nu sprake van normale politie taken, het bestrijden van criminaliteit. Ik denk dat de heer De Wijk bij terugkomst in Nederland een lift van Schiphol naar Den Haag heeft gehad van Mark Rutte. Hierbij overhandigde Rutte hem ook het reisverslag, uitgetypt door Mark’s secretaresse.

Ook de lente laat hier en daar een proefballonnetje op! Zojuist tijdens mijn training langs de Bilwijkerweg tussen Haastrecht en Stolwijk zag ik een lammetje in de wei…..

Dit bericht werd geplaatst in Hardlopen. Bookmark de permalink .

3 reacties op Proefballonnetje.

  1. Hoi Marco, wil je nog feliciteren met je jl. gelopen 10km waar je een zeer verdienstelijke 2de plaats wist te bemachtigen bij de M40-45 met een mooi PR; Klasse!
    (Ben geanimeerd door je pa Piet Paparazzi)
    Vr. gr. en bij voorbaat succes in de Rotterdammarathon!
    Mathieu

    • Hoi Mathieu,

      Bedankt voor je felicitaties! Ben zeker blij met dit tussentijdse resultaat. Op naar de volgende test op 13 maart aanstaande. Ik ga dan, als 2e en laatste test voor Rotterdam, een Halve Marathon lopen (Dordrecht?). Kijken of de vorm blijft!

      Vervolgens nog 2 redelijk pittige trainingsweken en dan snel afbouwen naar 10 april, D-Day!

      Groet,
      Marco

    • Hoi Mathieu,

      Vanochtend even je website bekeken maar dan moet ik toch even pas op de plaats maken. Mijn huidige prestaties vallen absoluut in het niets bij jouw prestaties op alle afstanden! Ik had niet eerder van je gehoord, maar jij bent een hele goede loper en een fantastisch sporter. Ik voel mij nu nog meer vereerd door jouw felicitaties. Ik ga je website snel verder lezen!

      Aan de overige volgers van deze blog, de hardlopers en ultralopers: ga snel de website van Mathieu Simons lezen op http://home.kpn.nl/amj.simons/index.html
      en realiseer je dat het nog altijd beter kan………

      Groet,
      Marco

Geef een reactie

