Wartaal.

Rare jongens hoor, die hardlopers. Regelmatig slaan ze onduidelijke wartaal uit. Zinnen, woorden en kreten die je een hardloper zomaar zou kunnen horen zeggen. Raar, verwarrend of zelfs onbegrijpelijk voor elk mens dat niet geïnfecteerd is met het hardloopvirus.

“Hoewel ik graag in het gezelschap van mijn vriendin verkeer, ben ik toch ook heel erg graag bij mijn holmaatje.”
Nee, hardlopers zijn niet per se biseksueel. Al zullen er best een paar rondrennen.

“Ik ben bezig met een fart-lek.”
Deze (Engelstalige) hardloper rent niet scheten latend in het rond!

“Wil je meedoen met het piramide spel?”
Deze hardloper is in zijn vrije tijd geen oplichter die een vaag financieel product wil slijten. Toch schijnen deze spelletjes goed te zijn voor je vermogen.

“Ik ben verslaafd aan lsd!”
Natuurlijk! Ook in de hardloopbranche wordt doping gebruikt. Toch is deze loper niet verslaafd aan een geestverruimend middel.

“Goh, wat zie jij er slecht uit!”
Menig hardloper zal je bedanken voor dit compliment. Hoe triester de vorm van het gezicht, hoe beter meestal de wedstrijdvorm.

Hardlopers die koolhydraten stapelen spelen niet met een soort blokkendoos en als je het haasje bent dan moet je als loper niet in rap tempo maken dat je wegkomt, maar wel tempo maken.

Wanneer de hardloper het heeft over 10 duizendjes dan heeft hij het niet over 10.000 euro. Shin Splints klinkt exotisch en vrolijk, maar voor een loper is het een ware nachtmerrie. Verzuren heeft niets met zure regen te maken, al zou het in menig startvak van een willekeurig hardloopevenement minder zuur ruiken wanneer sommige hardlopers eerder en vaker hun kleding of lichaam zouden wassen.

En wat is er nu precies gemeen aan vals plat?

Dit bericht werd geplaatst in Hardlopen. Bookmark de permalink .

Een reactie op Wartaal.

  1. Jokezelf zegt:

    Afgelopen zat ik in de bus naast twee mannen die aan de Dam tot Damloop hadden meegedaan. allebei trots op de vierkante medaille die ze hadden gewonnen. Ik begreep niets van hun gesprek, maar nu dus wel. Leuk stukje met dat jargon.

Geef een reactie

