Om 05:30 voor 010.

Tijd is een uitermate belangrijke dimensie voor een prestatiegerichte hardloper zoals ik. Tijd ontbreekt vaak, de tijd vliegt voorbij. Dan weer ren ik te langzaam en kost een kilometer te veel tijd. Ik probeer altijd op tijd te zijn maar blijf waarschijnlijk niet lang, want het is alweer tijd voor de volgende training. Trainingstijden, rusttijden, wedstrijdtijden, tussentijden, werktijden (tussendoor), tijden van grote vorm en al tijden uit vorm. En dan heb je als serieuze hardloper ook nog te maken met wintertijd en zomertijd. Het duurde lange tijd voor ik weer tijd vond voor een stukje tekst. Het werd tijd!

Afgelopen tijd heb ik 68 trainingen afgewerkt in 85 uur, 52 minuten en 23 seconden.

Vanaf 23 januari 2012 trainde ik 1.026,6 km in gemiddeld 4 minuten en 58 seconden per kilometer, iets sneller dus dan 12 kilometer per uur.

De snelste kilometers liep ik tijdens een 10 km testwedstrijd op 26 februari. Met een gemiddelde kilometertijd van 4:07 (14,56 km/uur) verloor ik 14 seconden per kilometer op mijn beoogde tijd.

Het langzaamst rende ik tijdens een lange duurloop op 11 maart. Gemiddeld werd ik elke kilometer 5 minuten en 27 seconden ouder en na 2 uur, 28 minuten en 48 seconden was dit drama eindelijk voorbij.

Het langst liep ik op 25 maart. Ik startte met lopen om 10:30 en na 3 uur en 6 seconden had ik 33,6 kilometer asfalt betast.

In maart trainde ik precies 429 kilometer in 35 uur, 47 minuten en 59 seconden (5 minuten per kilometer, 12 km/uur).

Gemiddeld rende ik 15,10 kilometer per training en ik had daar gemiddeld 1:15:46 voor nodig.

Omdat mijn huidige werktijden een normale middag- of avondtraining in de weg staan train ik sinds 23 januari, op 4 werkdagen, van maandag tot en met donderdag, wat vroeger op de dag. Om 05:00 gaat de wekker en om 05:30 is het tijd voor de eerste kilometer van weer een nieuwe dag.

Sinds maandag 23 januari, 05:30, voor 010 op 15 april 2012. Starttijd 10:30.

Dit bericht werd geplaatst in Hardlopen. Bookmark de permalink .

10 reacties op Om 05:30 voor 010.

  1. Petra zegt:

    Wordt er niet meer gelopen? Of gewoonweg niet meer geschreven?

    • Marco zegt:

      Gelopen is er een tijdje wat minder enthousiast, minder vaak en minder lang (reden…???? geen idee!!!…..overtraind….????); maar ik ben op de weg terug. Zit inmiddels weer op 50+ kilometer per week gedurende 5 trainingssessies!

      Met het lopen borrelen ook de 1e ideeën voor verhaaltjes weer op…….
      Blijf deze site volgen. To be continued…….

      • Petra zegt:

        Will do..

        Loop sinds een half jaar ook, bij lange na niet zoveel km per week als jij maar desalniettemin vind ik het een hele prestatie ☺

      • Hoi Petra,
        Wat goed dat je ook loopt. Lekker, hé?
        We komen elkaar dan vast eens tegen tijdens een training. Lopen we samen een stukkie op. okee? Ff bijpraten….

        Groet, Marco

      • Petra zegt:

        Had het nooit verwacht maar inderdaad lopen is zalig, ik voel me er heel lekker bij. Trouwens leuk om weer eens bij te kletsen, het is echt jaren geleden!

  2. Peter van der Bas zegt:

    De anonieme reactie is van mij

  3. Anoniem zegt:

    Mooi verhaal vriend. Heel veel succes aanstaande zondag en dat je maar een wereldtijd mag lopen. Ik zeg daarna keer gezellig tijd voor een biertje in de stad.

  4. Martijn zegt:

    Zo! Dat is inderdaad een tijd geleden. Wordt tijd voor meer updates en zeker tijd voor een goede tijd in Rotjeknor. Met Luuk met de metro kriskras door R’dam gaan wij waarschijnlijk niet doen dit jaar. Misschien moedigen we je wel aan ergens bij het Kralingse bos.. Wie gaan er nog meer tijden neerzetten? Of loop je dit jaar in je eentje (tussen ca 12.500 anderen)?

    • Zo is het ook alweer een hele tijd geleden dat ik Luuk zag groeien. Moet ik zeker inhalen nu de trainingstijden na zondag weer normale proporties zullen gaan aannemen. Voor je het weet ben ik te laat en rent hij mij hard lachend, als een jonge god, voorbij! Hé ouwe, ga eens aan de kant…..

Geef een reactie

