Vraag en Antwoord.

Links, rechts, stukje rechtdoor, bruggetje over, weer linksaf, spoortunneltje door. Ik slinger door het natuur- en recreatiegebied ’t Weegje, terwijl collega’s hun al dan niet dikbelegde boterhammen en soep in kop eten. Volmaakt gelukkig, het lichaam voelt prettig en sterk. Ik bedenk dat het lang geleden is dat ik me zo goed voelde tijdens een training. Te lang geleden! Ik grijp mijn kans en zet aan voor een lichte versnelling.

Langs de drukbevaren Gouwe stopt er zo’n 25 meter verder een sportieve zilvergrijze auto waaruit een mooie vrouw stapt. Oneindig lange benen die fraai eindigen in centimeters hoge hakken. Ze is slank en heeft heupen die mooi aftekenen in haar strakke blauwe jeans. De korte, lichtbruine jas geeft weinig prijs, maar ik verbeeld me perfect gevormde borsten van precies de juiste omvang. Halflang donkerbruin, bijna zwart haar, smal gezicht, mooie jukbeenderen en vriendelijke donkere ogen.

Ze loopt in mijn richting, een wit papiertje in haar hand. Ze glimlacht naar me. Steekt haar arm naar voren alsof ze me wil vastpakken. Ik ruik nu ook haar heerlijke parfum. “Mag ik je iets vragen?”, zegt ze met lieve, bijna betoverende stem. “Ren een stukje mee en ik geef je alle antwoorden”, roep ik haar na, terwijl ik haar voorbij zoef en aanzet voor een volgende versnelling.

Haar parfum prikkelt nog aangenaam in mijn neus als ik omkijk. Daar staat ze, die mooie onbekende vrouw. Armen langs haar lichaam, het witte papiertje in haar rechterhand. Ze kijkt verbaasd, een beetje geïrriteerd zelfs. Terwijl ik nog een tandje bijzet vraag ik me af of ze mij net zo leuk vond als ik haar.

Dit bericht werd geplaatst in Hardlopen. Bookmark de permalink .

7 reacties op Vraag en Antwoord.

  1. Anoniem zegt:

    Ondanks de drukte omtrent de verhuizing wachten loopfans natuurlijk met smart op nieuw materiaal van jou Marco ……

  2. Anoniem zegt:

    Marco, ik hoorde dat je weer regelmatig met Martijn en Arjan traint. Gaat dat ook weer nieuwe blog-inspiratie opleveren? groet, Andy

    • Hoi Andy,

      Voorlopig laat de inspiratie het nog een beetje afweten, zeker die van het niveau van Vraag en Antwoord. Een van mijn eigen favorieten!
      Wil graag weer schrijven, maar daarvoor moet eerst het plezier in hardlopen weer terugkomen…….

  3. Anoniem zegt:

    wat een malloot om wat aan een hardloper te vragen..?! haha

  4. Anoniem zegt:

    Marco, als je de geweldige songteksten van De Vijf weet te evenaren in een bericht over hardlopen kan het haast niet anders dan dat je inderdaad heerlijk en vol inspiratie gelopen hebt. Ik ben blij na 10 maanden weer een bericht te lezen op jouw blog.

    Heb jij trouwens geluk dat ik die knappe dame niet was, want ik was met je meegerend en wellicht per ongeluk met mijn geïrriteerde hakjes op jouw heilige marathonvoeten gaan staan. Wanneer komt je eerste bundel uit, dan wel ik één van de eerste exemplaren en wel met handtekening uiteraard. Tot 6 april, ik weet zeker dat je dan ook weer 1 van de smaakmakers bent onder de vrijwilligers bij de #Goudse Houtloop

    blijf lekker rennen,

    Andy

    • Hoi Andy,

      Deal!
      Ik ben er graag weer bij op 6 april!

      Ik ga dit jaar, voor het eerst sinds 2005, niet van start in Rotterdam. Op 26 mei hoop ik een acceptabele tijd te klokken in Leiden, als ik tenminste niet te veel wordt afgeleid en opgehouden door mooie vrouwen op de lange en zware trainingspaden daar naar toe.
      Jij als hardloper weet als geen ander: hardlopen is pure sex!

      Groet, Marco.

  5. Anoniem zegt:

    Fijn om te lezen dat je jezelf weer beter voelt, leuk verhaal 😉

Geef een reactie

